Nauczanie
w Akademii
Zainspirowani myślą Froeblowską i pedagogiką zabawy stawiamy drewniane klocki i zabawę w sercu dziecięcej edukacji. Zapewniamy, że zabawa takim rodzajem materiałów ma olbrzymi potencjał w edukacji matematycznej, językowej, artystycznej i wielu innych.
Drewniane zabawki z którymi dzieci obcują i bawią się w Young Leaders Early Education Academy nazywają się Darami.
Podstawę programową nauczania przedszkolnego realizujemy każdego dnia podczas zajęć w porannym kole, przy kącikach zadaniowo-zabawowych (kącik badawczy, kącik twórczy, kącik gospodarczy i kącik darów) oraz przez twórcze i praktyczne prace ręczne. Są nimi:
- rysowanie
- malowanie
- formowanie z gliny
- składanie papieru
- konstruowanie przy użyciu materiałów wielokrotnego użytku
- wycinanie
- układanie wzorów/ mozaiki
- odwzorowywanie
- przewlekanie/wyszywanie
- tkanie
- szycie
- konstruowanie
Bazowym programem nauczania w naszej akademii jest program Nowi Tropiciele z elementami programu “Dar zabawy” autorstwa dr Barbary Bilewicz-Kuźni.
Young Leaders – Early Education Academy to miejsce wyjątkowe! Opiekujemy się dziećmi w wieku do lat 3 w formie opieki dziennej oraz prowadzimy punkt przedszkolny, w którym dobrze poczuje się każde dziecko. Zapewniamy najwyższej jakości edukację oraz opiekę dla najmłodszych, komunikując się w języku angielski, a zarazem realizując polską podstawę programową. YLEEA to akademia wczesnej edukacji w której edukatorzy tworzą przyjazną i tolerancyjną atmosferę. Głównym narzędziem nauki w naszej Akademii jest zabawa, której przypisywana jest szczególna rola w procesie rozwoju dziecka.
Najważniejsze dla nas są potrzeby dziecka i jego wzrastanie w rozwoju. Pragniemy ciągle się doskonalić, tak by sprostać wymaganiom stawianym nam przez naszych małych wychowanków i ich rodziców.
Fundamentalne zasady na których bazuje Young Leaders – Early Education Academy to:
- Tworzymy środowisko w którym każdy rodzaj zabawy jest wartościowy i równie ceniony.
- Dzieci wykorzystują prawdziwe doświadczenia do rozwijania i przewidywania rezultatu swoich zabaw.
- Rolą nauczyciela jest również bycie partnerem do zabawy dla ucznia.
- Szanujemy wszelkie reakcje dzieci na zdania i aktywności.
- Stwarzamy wiele sytuacji, które pozwolą na głębsze zrozumienie nabywanych wiadomości i umiejętności, inaczej niż w przypadku nauki poprzez powtarzanie z niewielką modyfikacją treści.
- Zajęcia nie skupiają się na odkryciu tego co dziecko potrafi lub nie potrafi zrobić, ale na tym aby zrozumieć jak dziecko się uczy i w jaki sposób robi postępy. Tę wiedzę analizujemy tak, by wraz z rodzicami móc wspierać dzieci i pielęgnować ich miłość do nauki.
- Kładziemy nacisk na to, aby zabawa była głównym sposobem przekazywania wiedzy. Jednak zawsze bierzemy pod uwagę kulturowe różnice w rozumieniu i postrzeganiu zabawy oraz poziom zainteresowania dziecka daną aktywnością.
- Zabawy wymagające ruchu i interakcji między dziećmi są dla nas ważne równie mocno co komunikacja niewerbalna i budowanie więzi pomiędzy dziećmi.
- Dzieci mają prawo okazywać emocje. Niezależnie od nastroju są szanowane.
- Cenimy radość i śmiech. W Young Leaders nigdy nie brakuje tych dwóch rzeczy!
- Dzieci i nauczyciele dobrze czują się w swoim towarzystwie.
- Dzieci same decydują czy wykonują coś przez dłuższy czy krótszy czas, niekiedy chcą odejść od zadania, by potem do niego kontynuować. Nie narzucamy im konkretnego czasu w jakim zadanie ma zostać ukończone.
- Jest dla nas wszystkich oczywiste, że źródłem wiedzy jest bycie częścią społeczności do której należą osoby bardzo do siebie podobne jak i całkowicie się od siebie różniące.
- Transjęzyczność pozwalająca dzieciom zastępować brakujące słowa w jednym języku słowami z innego, lub przechodzić w zabawie pomiędzy różnymi językami, jest u nas mile widziana.
Dlaczego powinni Państwo wybrać edukację dwujęzyczną w Young Leaders Early Education Academy?
Bilingwizm jest niesamowitym źródłem wiedzy dzięki któremu, czerpiemy to co najlepsze z kultury własnej ale i innych. Jak pokazują międzynarodowe badania dobrze zbilansowany bilingwizm rozwija wieloaspektowe myślenie, ułatwia nawiązywanie kontaktów oraz pozytywnie wpływa na osiągnięcia szkolne uczniów.
Young Leaders – Early Education Academy jest bilingwistycznym przedszkolem i żłobkiem w którym pomagamy dzieciom zdobywać wiedzę o świecie nie za pomocą nudnego przekazywania informacji, ale przez 12 miesięcy w roku podróżując wraz z nimi przez ciekawe doświadczanie otaczającego nas świata. Edukacja w Young Leaders odbywa się mimowolnie, poprzez zaciekawienie dzieci kreatywną zabawą, która pobudza wyobraźnię, angażuje i aktywizuje. Żadna inna metoda nauki języka obcego nie przynosi tak namacalnych i szybkich efektów jak nauka poprzez immersję, czyli zanurzenie ucznia w języku. Dzięki temu, że odbywa się to w bliskim dla dziecka środowisku jakim jest przedszkole, przez kilka godzin dziennie, w codziennych sytuacjach, język angielski staje się dla nich naturalnym językiem komunikacji. Z drugiej strony absolutnie nie zatracając własnego języka którym posługują się i uczą się w sposób naturalny w środowisku domowym.
Język
W naszej Akademii dzieci mają wiele możliwości obcowania z językiem angielskim. Podczas zajęć dodatkowych i mówimy i uczymy po angielsku, w grupach uczą i bawią się dzieci z przeróżnych stron świata. Jednocześnie realizujemy polską podstawę programową dla przedszkoli. Dokładamy wszelkich starań, aby środowisko Young Leaders wspierało rozwój zdolności językowych, by wielojęzyczność i wielokulturowość była doceniana, gdzie język ojczysty jest źródłem inspiracji, by nauka angielskiego była przyjemnością i przychodziła naturalnie, gdzie dzieci są zdolne do osiągania wyżyn osobistych i akademickich. Wprowadzenie strategii wielojęzyczności ma na celu promowanie języka ojczystego uczniów, tak by dzieci nie bały się komunikować oraz obiektywnie i trafnie postrzegać. Jest to wybór i innowacja wprowadzona przez edukatorów Young Leaders – Early Education Academy. Rodzice i opiekunowie którzy decydują się na zapisanie swojego dziecka do naszej Akademii, zgadzają się na zawarcie bilingwalnego partnerstwa. Jest to przywilej i okazja dla rodziców i opiekunów, aby angażować się w proces edukacji ich dzieci. Akademia oraz jej pracownicy, starają się zapewniać wielojęzykowe materiały i informację rodzicom i opiekunom. Zachęcamy rodziców do aktywnego wspierania rozwoju języka ojczystego swoich Skarbów.
Misja, wizja, wartości
Young Leaders Early Education Academy jest miejscem otwartym na wielokulturowość i wielojęzyczność, którą szanujemy i respektujemy. Dewizą jednoczącą cały zespół oraz uczniów jest misja, wizja i wartości naszej placówki. Te trzy, skupiają się na zapewnieniu międzynarodowej edukacji najwyższej jakości tak, by nasi wychowankowie wzrastali na pewnych siebie, odpowiedzialnych, troskliwych i chętnych chłonąć wiedzę przez całe życie ludzi (misja). Kształtowaniu u uczniów dociekliwości, tak by wykorzystywali maksimum swojego potencjału dzięki funkcjonowaniu w międzynarodowym, pełnym zrozumienia oraz poszanowania środowisku akademii, codziennie stawiając czoła wyzwaniom zmieniającego się świata (wizja). Doceniając komunikację międzyludzką, różnorodność, integrację, wiedzę, otwartość na doświadczenia, refleksyjność, myślenie i chęć do podejmowania wyzwań (wartości).
Wszystkie aktywności odbywające się w placówce lub poza nią są dostosowane do tych trzech głównych kategorii. Filozofia wielojęzyczności w przedszkolu, wspiera misję, wizję i wartości. Nasi wychowankowie uczą się języka, o języku oraz przez język. Ciekawość językowa dzieci oraz ich dociekliwość wspierana jest przez nieograniczanie naturalnej chęci włączania ojczystego języka dziecka w relacje i interakcje przedszkolne.